28 лютого 2017
року було проведено засідання школи професійно-особистісного
саморозвитку для практичних психологів ЗНЗ на тему: «Організація роботи
практичного психолога з батьками учнів : цілі та завдання конструктивної їх взаємодії».
Організували та провели цей захід Жизномірська О.Я., кандидат психологічних
наук, доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти та Демидась С.Р., методист
навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи. На
засідання були запрошені науковці, методисти та практичні психологи ЗНЗ.
Зокрема, Демидась
С. Р., актуалізувала питання значущості сім’ї для особистісного зростання
дитини та водночас дорослого; Яковишин Р.Я., доцент кафедри педагогіки і
психології та інклюзивної освіти ТОКІППО кандидат педагогічних наук, розкрив
питання освітніх тенденцій родинного
виховання та запропонував нетрадиційні форми роботи психолога, педагога з
батьками; Колодійчук О. Р., практичний психолог ТНВК ШЕЛ ім. І. Блажкевич,
здійснила презентаційну «подорож» для
психологів, а саме психолого-педагогічна підтримка та корекція
дитячо-батьківських взаємин; Сесик О. О., методист центру виховної роботи,
захисту прав дитини та громадянської освіти зосередила увагу слухачів на основні
механізми проведення сімейно-родинного дозвілля; практичний психолог Проців А.
В. та соціальний педагог Мухун С. І., Снігурівської ЗОШI-IIIст.
Лановецького району, висвітлювали питання міжособистісних та міжсімейних
взаємин виховання зростаючої молоді : відео-презентаційний перегляд;
Жизномірська О Я. та Демидась С. Р., окреслили питання конструктивного діалогу
психологів із батьківською спільнотою, розгянули основні труднощі сімейної
атмосфери, проаналізували різні типи сімей та їх психологічна допомога, а також
запропонували низку психотехнічних засобів, які можуть психологами
використовуватися у професійній діяльності.
За підсумками роботи Школи професійно – особистісного
саморозвитку практичного психолога розроблено відповідні рекомендації:
1. Дитина, батьки та вчителі не мають бути «ізольовані»
один від одного, щоб між ними не виникала навчально-виховна «прірва». Так, над
виникаючими проблемами у дітей чи їх батьків,
психологи мають цілісно працювати над досягненням спільної мети та вміти
конструктивно аналізувати різні варіанти вирішення проблем, труднощів.
2. Головне
завдання психолога полягає в тому, щоб позитивно спонукати батьків та їх дітей
до вирішення різних проблем; уміти створювати
вільне та комфортне середовище однодумців дорослих з метою формування
психологічної їх культури; виховання підростаючої особистості з інноваційним та
стратегічним мисленням й демократичного світобачення.
3.
Конструктивна діяльність психолога з батьками різномодального
світосприйняття спрямовує нас до
інформаційно-просвітницької роботи із застосуванням активних методів та
психотехнік на тренінгах у співпраці з батьківською спільнотою.
4. Надавати
психологічні консультації, рекомендації вчителям, класним керівникам щодо
емоційного та позитивного діалогу з батьками учнів різного віку.
5.
Організовувати засідання круглих столів, проблемних груп, тренінгів,
практикумів, батьківських лекторіїв, спрямованих на вирішення окреслених
проблем та розширення їх досвіду; вибудовування внутрішньосімейних взаємин із
дітьми на основі прийняття нових моделей поведінки та ціннісних ставлень;
формування особистісних прагнень до підвищення психологічної культури батьків
та їх усвідомленого бажання до самоосвіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар