четвер, 23 березня 2017 р.

Обласний семінар для практичних психологів ЗНЗ та ПТНЗ



22 березня 2017 року було проведено обласний семінар для практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів та професійно-технічних навчальних закладів на тему «Використання психологічних технологій в роботі практичного психолога з подолання кризових ситуацій». Організувала та провела цей захід Демидась С.Р., методист навчально-методичного центру психологічної служби і соціальної роботи. На засідання були запрошені науковці, методисти та практичні психологи.
Зокрема, Демидась С. Р., окреслила питання особливостей та причини переживання кризових станів особистості людини; Сіткар В. І., доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО, кандидат психологічних наук, акцентував увагу на психологічних особливостях подолання кризових ситуацій особистості: теоретичний та прикладний аспекти; Жизномірська О. Я., доцент цієї ж кафедри, кандидат психологічних наук, розкрила питання різновидів кризових ситуацій, стадії їх переживання, а також зосередила увагу учасників семінару на механізмах психологічного захисту дітей та дорослих в складних життєвих обставинах; Кульчицька-Ручка Н. Р.,практичний психолог Бережанської ЗОШ I-IIIст., № 2 запропонувала презентаційний матеріал, а саме акцент зробила на ознаках посттравматичного стресового розладу, що виникає у дітей та дорослих, а також зазначила про моделі відновлення особистісних ресурсів.
У практичній частині обласного семінару було проведено заняття для практичних психологів з елементами тренінгу, зокрема використання різноманітних психологічних технік, що спрямовані на подолання особистісного «Я» наслідків у кризових ситуаціях, яке підготувала і провела Залеська О. Ю., практичний психолог , Кременецької  ЗОШ I-IIIст., а також колеги психологічної спільноти запропонували низку інших психотехнічних засобів, які можуть бути використані в професійній діяльності психолога освітнього закладу.
Під час семінару психологи активно, енергійно та творчо  працювали над зазначеною темою, обмінювалися досвідом, своїми думками та  поглядами щодо подолання кризових ситуацій в учнівському та педагогічному колективах.
За підсумками роботи обласного семінару було розроблено відповідні рекомендації:
1.      Ретельно вивчати особистісні проблеми дітей на кожному віковому етапі.
2.      Забезпечувати сприятливу психологічну атмосферу для успішного саморозкриття та самореалізації особистості дитини.
3.      Здійснювати психолого-педагогічний супровід дітей, які пережили різні психологічні травми та страждають на вікові кризи.
4.      Створювати оптимальні для них умови щодо особистісного їх становлення.
5.      Конструктивно співпрацювати з батьками та іншими значущими дорослими, а також інформувати їх щодо виникнення та проявів психологічних криз особистості дитини.
6.      Надавати психологічні консультації; рекомендації вчителям, класним керівникам, батькам щодо надання допомоги та підтримки дітям, які опинилися в складних життєвих або кризових ситуаціях.
7.      Організовувати спільні засідання творчих груп, круглих столів, зустрічей щодо різновидів психологічних травм, особливостей вікових криз, переживання кризових ситуацій підростаючої особистості.

Немає коментарів:

Дописати коментар