22 березня 2017 року було проведено
обласний семінар для
практичних психологів загальноосвітніх навчальних закладів та професійно-технічних навчальних
закладів на тему «Використання психологічних технологій в роботі практичного психолога з
подолання кризових ситуацій». Організувала
та провела цей захід Демидась
С.Р., методист навчально-методичного
центру психологічної служби
і соціальної роботи. На
засідання були запрошені науковці, методисти та практичні
психологи.
Зокрема, Демидась С. Р., окреслила питання
особливостей та причини переживання кризових станів особистості людини; Сіткар
В. І., доцент кафедри педагогіки і психології та інклюзивної освіти ТОКІППО,
кандидат психологічних наук, акцентував увагу на психологічних особливостях подолання
кризових ситуацій особистості: теоретичний та прикладний аспекти; Жизномірська
О. Я., доцент цієї ж кафедри, кандидат психологічних наук, розкрила питання різновидів
кризових ситуацій, стадії їх переживання, а також зосередила увагу учасників семінару
на механізмах психологічного захисту дітей та дорослих в складних життєвих
обставинах; Кульчицька-Ручка Н. Р.,практичний психолог Бережанської ЗОШ
I-IIIст., № 2 запропонувала презентаційний матеріал, а саме акцент зробила на
ознаках посттравматичного стресового розладу, що виникає у дітей та дорослих, а
також зазначила про моделі відновлення особистісних ресурсів.
У практичній частині обласного семінару було
проведено заняття для практичних психологів з елементами тренінгу, зокрема використання
різноманітних психологічних технік, що спрямовані на подолання особистісного
«Я» наслідків у кризових ситуаціях, яке підготувала і провела Залеська О. Ю.,
практичний психолог , Кременецької ЗОШ
I-IIIст., а також колеги психологічної спільноти запропонували низку інших психотехнічних
засобів, які можуть бути використані в професійній діяльності психолога
освітнього закладу.
Під час семінару психологи активно, енергійно
та творчо працювали над зазначеною
темою, обмінювалися досвідом, своїми думками та поглядами щодо подолання кризових ситуацій в
учнівському та педагогічному колективах.
За
підсумками роботи обласного семінару було розроблено відповідні рекомендації:
1.
Ретельно вивчати
особистісні проблеми дітей на кожному віковому етапі.
2.
Забезпечувати сприятливу
психологічну атмосферу для успішного саморозкриття та самореалізації
особистості дитини.
3.
Здійснювати
психолого-педагогічний супровід дітей, які пережили різні психологічні травми
та страждають на вікові кризи.
4.
Створювати
оптимальні для них умови щодо особистісного їх становлення.
5.
Конструктивно
співпрацювати з батьками та іншими значущими дорослими, а також інформувати їх
щодо виникнення та проявів психологічних криз особистості дитини.
6.
Надавати
психологічні консультації; рекомендації вчителям, класним керівникам, батькам
щодо надання допомоги та підтримки дітям, які опинилися в складних життєвих або
кризових ситуаціях.
7.
Організовувати
спільні засідання творчих груп, круглих столів, зустрічей щодо різновидів
психологічних травм, особливостей вікових криз, переживання кризових ситуацій
підростаючої особистості.
Немає коментарів:
Дописати коментар